субота, 16 березня 2024 р.

Методика проведення уроку музичного мистецтва

Методика проведення уроку музичного мистецтва

Розгорнутий план-конспект онлайн уроку з музичного мистецтва у 1 класі

                                                                        Бодрих Оксана Олександрівна

                                                                        Вчитель музичного мистецтва

                                                                        Кривушівська гімназія

                                                                        Піщанської сільської ради

Тема:  Краса   рідної   землі

Мета: навчальна: ознайомити дітей зі зразками сучасної, класичної народної музики; дати поняття «пісня» розібрати її склад (заспів, приспів);  підводити до запам’ятовування музичних творів, емоційно відчувати музику, вчити розрізняти їхній зміст ; визначати темп музичних творів;

розвивальна: розвивати творчі здібності, музичну сприйнятливість дітей, стимулювати розвиток допитливості; емоційне, особистісне ставлення до музичних творів, з якими ознайомлюються учні.

виховна: виховувати любов, шанобливе ставлення до рідного краю та українських пісень, цікавість до творчості українських композиторів.

Обладнання: ноутбук (інші гаджети) для комунікації на онлайнуроці, відеоролики з записами К.Стеценко «Вечірня пісня»; пісні «Ой ходила осінь» М. Ведмедері, сл. Н. Красоткіної , підручник Л.М. Масол, О.В. Гайдамака, О.М. Колотило «Мистецтво», 1 клас

Матеріал до уроку: К.Стеценко «Вечірня пісня»; пісні «Ой ходила осінь» М. Ведмедері, сл. Н. Красоткіної;  репродукція картини М. Приймаченко «Їде осінь на коні»

 Тип уроку:   урок засвоєння нового матеріалу .     

 

Хід уроку

I.        Організаційний момент.

 1 . Перевірка присутності учнів на онлайн уроці.

 2. Установка на позитивну діяльність.

          Діти, яка пора року за вікном? Вірно, осінь. А як називається третій місяць осені? Листопад, молодці! А чому цей місяць наші пращурі назвали саме так? Чудово, правильно ви говорите – бо дерева скидають останні листочки, і природа вбирається в яскраві шати з жовтого, червоного, помаранчевого кольорів. І ця яскрава палітра осені створює нам гарний настрій, навіть якщо за вікном дощить. Згодні, діти?

 3. Музичне вітання.

 https://youtu.be/ChuUcPAPcqo

II. Актуалізація опорних знань учнів (бесіда)

Діти, скажіть, чи буває у музичного твору характер?

А який характер може бути у  пісні? Як ви розумієте – весела пісня чи сумна? Що відчуваєте , коли чуєте бадьору, швидку пісню? А коли лагідну, спокійну? Що це може бути за пісня?

2.1.Музична розспівочка «Зозуленька, ку-ку»

https://youtu.be/eaSd9fb32R4

2.2. Слухання пісні «Урожайна » А.Філіпенка.

 https://youtu.be/esaAsUj0KKM

 Як називається пісня , яку ми зараз прослухали? Яка вона за характером? Вірно, характер пісні веселий. Молодці, ви впізнали цю пісеньку. А тепер ми з вами її заспіваємо.

Виконання пісні «Урожайна » А.Філіпенка.

III. Мотивація навчальної діяльності.

3.1. Мотиваційна бесіда

Український народ надзвичайно співучий, адже мова наша — солов’їна, тобто милозвучна й пісенна. Неможливо уявити жодного свята, під час якого не звучала б пісня.

IV. Основна частина

4.1 Народна пісня це створений народом музичний твір із віршами. Складаючи народну пісню, українці намагалися зробити її правдивою, щирою, емоційною.

  У давні часи пісні не записували, а передавали з уст в уста (усно). Імена творців, на жаль, невідомі, оскільки загубилися у віках. Тому називаються такі пісні народними, тобто створеними самим народом.

  Упродовж багатьох століть люди створюють і співають пісні, у яких передають свою радість і сум, згадують про минуле і мріють про майбутнє, змальовують природу рідного краю. У народних піснях відображається характер народу, його звичаї, традиції, обряди, свята та ігри. Найулюбленішою піснею всіх дітей з народження є колискова — пісня, що дарує малечі спокій, тепло й ласку, які линуть з маминим чи бабусиним голосом.

4.2. Слухання музики. К.Стеценко «Вечірня пісня»

  Зараз ми з вами послухаємо твір українського композитора  К.Стеценко «Вечірня пісня». В  ній композитор використав народні мотиви. Ця пісня стала настільки популярною свого часу, що її стали вважати народною піснею. (слухання твору) https://youtu.be/KVrWtYWfp_o

Фасилітована дискусія:

А тепер дайте відповіді на такі запитання:

-                  Швидкою чи повільною є прослухана музика?

-                  Що ви уявили, слухаючи цей твір?

-                  Чи можна танцювати під цю пісню? Чому ні?

-                   Давайте ще раз послухаємо і спробуємо відтворити рухами рук мелодійну лінію пісні (повторне слухання твору К.Стеценко «Вечірня пісня» (фрагмент))

-                  Яку лінію нагадує мелодія?

-                   Що ви уявили,  слухаючи цей твір?

Діти, а зараз ми поговоримо про пісню. Пісня — музичний твір для співу. Пісня складається з куплетів. Куплет має заспів і приспів. Народна пісня — це створений народом музичний твір із віршами. Розгляньте пісенне намисто, яке зробила Лясолька ( учні дивляться с. 36 підручника).

Бесіда:

-                   Чому квіточки мають різні колір і форму?

-                   З яких частин складається куплет?

-                   Яка частина в куплеті повторюється?

           Світ навколо вражає нас звуковим і кольоровим розмаїттям. Особливо багата на барви -  осінь. Українська художниця Марія Приймаченко малювала казкові, дивовижні картини, де змальовувала яскраву природу нашої країни. І в неї є картина «Осінь їде на коні». Погляньте на неї і скажіть, чи є в ній щось казкове, незвичайне? Якими звуками ви б зобразили цю картину? Якими бувають музичні звуки?

Зараз ми з вами почнемо розучувати пісеньку «Ой, ходила осінь» (слухання пісні)

-                  Про що розповіла нам ця пісенька?

-                  Погляньте у підручник, там на с. 37 записаний фрагмент цієї пісеньки. В музиці є

такі знаки   як  галочка  - ‌‌знак  дихання, і   дужка –   знак   фрази.     Давайте        разом

відмітимо де під час співу потрібно вдихати  повітря, щоб не  розривати  слова, фрази.

Потренуйте своє дихання, співаючи «ля, ля, ля» на одному звуці. Вдих робіть  легенький та безшумний неначе вдихаєте аромат квітів.

Під час співу робіть спокійний  видих, а при вдиху не піднімайте плечей.

V. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія.

Сьогодні на уроці ми дізналися, що таке пісня,чого вона складається.

-                  Пригадайте які твори ми слухали на уроці?

-                  Пісню якого українського композитора ми слухали?

-                  Як позначають на письмі знак, що треба взяти дихання?

-                  Які правила співу ?

-                  Діти, якщо у вас покращився настрій за час уроку – голосно поплескайте в долоньки!

-                  Ви добре працювали сьогодні на уроці, були дуже старанними та активними. Дітки – ви всі – великі молодці! Бажаю вам мирного неба і гарного настрою на весь наступний тиждень! До побачення! 

Немає коментарів:

Дописати коментар

Портфоліо